Dodavatelé
Ve vztahu „nákupčí – dodavatel“ jsou nejdůležitější tři kroky, které je potřeba mít zvládnuté.
1. Můžete být výborný vyjednávač, ale pokud protistrana není ten správný dodavatel, pak se to rozhodně projeví na výsledcích.
2. V případě, že máte správného dodavatele, ale nepoužíváte při jednání ty pravé argumenty, vždy budete ta slabší strana.
3. Máte-li správného dodavatele a disponujete argumenty, pak je vaším úkolem rozpoznat osobnost dodavatele, abyste zvolili vhodný styl komunikace.
Nejčastější chyby
- Příliš mnoho dodavatelů bez nějakého odlišení či nějaké segmentace
- Špatně nastavený výběr dodavatelů
- „Neosobní“ vztahy s dodavateli – malý důraz důležitosti „budovaní vztahu“ s dodavateli
- Není definován způsob komunikace a práce s dodavateli.
- Špatně nastavené hodnocení dodavatelů
- Absence substitučních dodavatelů fungujících při „výpadku“ hlavních dodavatelů
- Absence nákupního marketingu ve firmě