Nákupní podmínky
Základem fungování nákupních podmínek je umět si jak v týmu spolupracovníků, tak u dodavatelů určit „co přesně je potřeba nakoupit“.
Čím více lidí se na procesu podílí, tím více dochází ke komunikačním chybám, a proto se dodržování těchto parametrů musí mnohem více hlídat.
Nejčastější chyby
- Špatně definované potřeby od interních zákazníků
- Špatně definované technické parametry produktů a služeb, které směřují k dodavatelům
- Nepřipravenost nákupních podmínek na změny na trhu (není s tím počítáno)
- Nízká míra flexibility – schopnosti rychle reagovat na aktuální změny na trhu
- Špatně nastavené dokumenty definující nákupní podmínky (objednávky, smlouvy apod.)
- Nepřizpůsobení nákupních podmínek velikosti podniku
- Absence ukazatele kvality v celkovém hodnocení nakupovaných produktů
- Chyba je brát nejnižší cenu jako jediný ukazatel a podmínku úspěchu nákupčího